Alumnes d'institut donaran classes d'anglès a primària

Última revisió 25-10-2022 10:50
25/10/2022

El dilluns 24 d’octubre, l’Escola Torres Amat de Sallent i l’INS Llobregat van presentar el projecte educatiu de llengua anglesa “Sharing to learn”.

Es tracta d’un pla pilot promogut pel Departament d’Educació de la Generalitat de Catalunya que té per objectiu donar suport a la millora de l’expressió oral en llengua anglesa i afavorir la competència plurilingüe de l’alumnat d’Educació infantil i primària a partir de la interacció amb nens i nenes d’altres centres i diferents etapes educatives.

Sallent és el primer municipi de la Catalunya Central on es posa a prova aquest pla; algunes poblacions on ja s’ha dut a terme són Sant Joan Despí, Castelldefels, Esparreguera, Viladecans, entre altres. A Sallent, el projecte està encapçalat per 17 alumnes de primer de batxillerat de l’INS Llobregat que s’han ofert com a voluntaris i voluntàries per ser els language assistant de l’alumnat de cinquè i sisè de primària de l’Escola Torres Amat.

Això vol dir que, al llarg del curs, l’alumnat de secundària visitarà setmanalment el centre educatiu per tal de compartir aprenentatges a través de la llengua anglesa a través del diàleg, la conversa, la descoberta de vocabulari, etc. Aquest treball comptarà amb el suport a l’aula d’un tècnic i assessor de llengües estrangeres del Departament d’Educació, Joan Molina.

Acte de presentació

L’acte de presentació de Sharing to learn es va fer a l’Escola Torres Amat i va comptar amb les intervencions de la regidora d’Educació, Sílvia Tardà, la coordinadora de Serveis Educatius a la Catalunya Central, Anna Torruella, i la directora del centre, Maite Sánchez.

A l’inici de l’acte, l’alumnat de cinquè i sisè va interpretar l’himne de l’escola i, seguidament, Maite Sánchez va voler mostrar el seu agraïment a totes les persones implicades en el projecte i va considerar que la sinergia entre escola i institut “ens ha de permetre aprendre els uns dels altres; les experiències enriquidores ens fan millors persones”.

Anna Torruella va destacar que és un projecte que necessita una coordinació entre primària i secundària “que ens ha de portar fruits acadèmics i educatius”. La regidora Sílvia Tardà es va dirigir al grup de 17 alumnes per posar en valor la seva tasca, en tant que seran “el model pels nens i nenes de cinquè i sisè” i va afegir que, a part de la seva responsabilitat, “també és una oportunitat per aprendre de vosaltres i viure una nova experiència”.

La mateixa regidora va fer entrega a l’alumnat voluntari de secundària d’una carpeta amb material relacionat amb la llengua anglesa. L’acte va clausurar amb la interpretació d’una cançó de Coldplay a càrrec dels nens i nenes de sisè, que van utilitzar les melòdiques per fer-ne una versió instrumental. Finalment, els i les language assistants van visitar els seus futurs alumnes a les aules.